Eerste weekje...eerste avontuurtjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu Eerste weekje...eerste avontuurtjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

Eerste weekje...eerste avontuurtjes

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

13 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi dushi's,

Ik zit hier nu in Otranbanda in een klein internet cafeetje en op mijn toetsenbord staan niet zoveel letters meer van ouderdom!
Ik heb in mijn vrije weekje al best aardig kunnen verkennen voor mij gevoel.
Maandagochtend kon ik niet wachten om op te staan en de bus zoimaar ergens heen te nemen. Dus ik loop de poort van mn huis uit en hoor :' heee Dees! Ik schrok me rot maar toevallig stond daar de vriendin (Anouk)en probeerde mij net te bellen. Dus ik kon mooi in de auto stappen en mocht zeggen waarheen en wat te doen. Erg prettig na zo'n lange reis alleen dat er even iemand voor je klaarstaat. Dus ik heb o.a geld kunnen wisselen en pinnen. Bij een grote boekhandel gelijk een goede landkaart gekocht, die ik al verscheidene keren nodig heb gehad om bv. mijn eigen huis terug te vinden:s. Ook heeft ze me meegenomen naar haar tante en oom. Fijn om even een blik te werpen in een locaal huishouden. Je merkt gelijk die typische antilliaanse gastvrijheid en belangstelling voor andere mensen. Verder hebben we wat rondgetourt met de auto en gekletst. 's Avonds heb ik mn kaart gepakt en ben de straat op gegaan om te kijken waar het kantoor van mn stage-adrs precies lag. Ik kwam er niet helemaal uit, het was echt een doolhof en het werd snel donker. gelukkig kwam ik weer een aardige antilliaan tegen die me wees waar het ongeveer was en liep verder gezellig met me mee terug. op dinsdag ben ik weer vroeg opgestaan en ben lekker in de zon gaan zitten. 's middags hebc ik de bus naar Punda gepakt, die reis op zich was al erg leuk want er komt zoveel voorbij. Zoveel contrast tussen arm en rijk is hier, er staan echt krotten en paleisjes.Ik herkende ook nog veel dingen van mn vroegere vakantie. In punda heb ik gewinkeld en langs de markt en handelskade gewandeld. En op het helemaal nederlandse wilhelmina terasje gezeten. Voor de terugreis moest ik oversteken naar otranbanda dat was ook nog ff zoeken daar. Wel een erg mooi gezicht: de stad vanaf de veerboot. Toen ik thuis kwam had ik blaren en dorst en was moe maar ik had wel erg veel gezien en dat had me maar 1,50 euro gekost.

het is nu regenseizoen op Curacao. Het heeft tot nu toe bijna iedere dag geregent en dan niet zo'n beetje ook niet. Vanmorgen toen ik naar de supermarkt liep was ik echt doorweekt. En er stopte onderweg wel drie auto's om te vragen of ik mee wilde rijden.(als het droog is doen ze dat ook wel trouwens) Maar dat doe ik toch maar niet.

Gisteren ben ik in het St. Elisabethziekenhuis geweest, was erg leuk om te zien. Anouk werkt daar op de kinderafdeling en ze heeft me een rondleiding gegeven. Alles is erg simpel opgezet, maar ziet er verder wel redelijk uit. Ik ben daar ook op zoek gegaan naar de gynacoloog waar mn moeder destijds bij is bevallen van mij maar die was al een tijd ziek.\, beetje jammer.
s; avonds werd ik verast door een telefoontje van een oud'collega van mn moeder van hier 20 jaar geleden. Hij verwelkomde mij en zou me helpen zoeken naar een auto! was ik erg blij mee en een auto heb je echt nodig hier.

Vandaag kon ik dan toch eindelijk weer kennismaken met meneer kakkerlak ! Ik kwam lekker uit bed en toen zat hij daar al op mij te wachten in de douche. Ik heb heb met em gevochten met een bezem als wapen en ja hij heeft het afgelegd...ondanks z'n vieze harde schild! krak krak.

Zondag morgen heel vroeg ga ik de christoffelberg beklimmen en daarna lekker naar het strand want dat heb ik nog niet kunnen doen.
Maandag begin ik met mn stage daar heb ik al erg veel zin in, dan zie je zoveel meer van de cultuur.

Dit is mijn adres op Curacao;
Desiree Dudink
Esperanzaweg 48
St. maria
Curacao

Jullie kunnen je het niet voorstellen maar als je hier zo alleen en ver weg op een eiland zit is het echt leuk om berichtjes en mails te krijgen maar een echt kaart is natuurlijk helemaal leuk ! :D

  • 13 Januari 2006 - 20:55

    Rachelle:

    bon tardi dushi,
    con ta bai? mi ta bon! hahah om nu in het nederlands verder te gaan lijkt me beter...anders begrijp je me daak niej ;) wuahah
    fijn dat je het superr naar je zin hebt gewoon..ben ik blij om...moet zeggen dat ik je nu al mis ;) haha...maar komt goed...we houden contact via de mail heh..en wie weet ook nog wel een kaartje!!! nou ik moet er weer vandoor spreek je snel weer!!

    Hopi Sunchi y Braza!!

  • 14 Januari 2006 - 13:52

    Krista:

    Bergen met post zul je krijgen van ons haha, komt goed meid. Zorg maar dat je het daar heel goed naar je zin hebt. Wij wachten op al je leuke foto's hier op de site!
    Kus Kris

  • 14 Januari 2006 - 14:43

    Fransje:

    Heeeeey... leuk verhaaltje!! Ik denk dat ik eens een weekje vrij neem van school ofzo en dan es ff aan kom vliegen! Echt leuk om te lezen hoe het met je gaat, ben ik wel heel benieuwd naar ja. Ik zou maar niet te hard roepen dat je post wil.. volgens mij ga jij nooit tijd hebben om aaaaaaaaaaaaal onze post te lezen... ;) veel succes met je stage!!

  • 14 Januari 2006 - 14:57

    Tieske:

    Hee kleine,ik ben blij dat je daar niks te doen hebt en dat je het echt niet leuk vindt. IK BEN JALOERS!!! Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.

  • 14 Januari 2006 - 20:24

    Bert & Betsy:

    Hey Desi; ik hoor het al je voel je daar als 'n vis in het water. Geweldig meid. Bon tardi dushi's, toe maar Het papiamentu heb je ook zo onder de knie. Leuk dat je al een vriendin daar hebt die de weg al 'n beetje kent. Zoals ik al eerder zei zijn wij medio maart ook op Cur.wij zullen je zeker opzoeken. Sukses met je stage en veel sterkte. Tot gauw B&B.Un brasa(a hug).

  • 15 Januari 2006 - 00:14

    Jolande Paardekooper:

    Lieve Dees!!! Ik wist niet dat je al weg was...! Een geweldig leuk verhaal om te lezen hoe je het daar stelt. Ik zal zeker regelmatig kijken of er nieuws is. Wat voor nieuws wil jij uit dit dorpje horen cq lezen??? Dat het koud is en ik weer moest krabben? Weer eens vergeten mijn ramen af te dekken? Dat het verder gewoon goed gaat en de winter hoop ik bijna ten einde is??? Alleen al om het krabben elke ochtend? Hoe lang blijf je weg?? Liefs en tot gauw mails en waarschijnlijk ook wel een echte kaart!! XXX Jolande

  • 15 Januari 2006 - 20:16

    Janneke:

    Hoi Desiree,leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je je draai al een beetje begint te vinden. Ik ben benieuwd hoe je eerste week door komt.Het is wel fijn dat Anouk daar is om je een beetje op te vangen. Nou zet hem op en we lezen wel weer hou het gaat.
    Groetjes Janneke en Arjen,Mart en Thijs

  • 15 Januari 2006 - 23:26

    Trudy:

    heee bon nochi dushi heb je nog tijd voor je vader en moeder ha ha en je broer laat is wat van je horen en we zijn benieuwd naar foto`s. Morgen ga je beginnen heel veel succes beste beentje voor komt alles goed toch. liefs en sunchi y braza mama

  • 16 Januari 2006 - 18:38

    Renzo:

    Kon ta bai dushi? nog mariniers ontmoet?vieze beesten he die kakkerlakken..maar dat zal vast t enige zijn,op t eiland haha,kijk wel uit voor manzanilla bladeren dat zou wel zonde zijn ;-)Is er op dinsdag nog die movie night?op n bedje op t strand onder de palmbomen met een cocktail naar een film kijken.,erg hoor..haha fijne tijd nog spreek je,
    dikke Sunchi

  • 16 Januari 2006 - 19:40

    Fransje:

    hey kleine!! Hoe was je eerste werkdag? Heb je het overleefd? Ik zie dat RRRRRRRRRenzo heeft gereageerd ;) ik zit op dit moment heerrrlijk in de stress... morgen tentamen!! en vrijdag portfolio gesprek... k hoop dat ie je casus goed vindt!! naja, nogmaals succes met je stage en wie weet tot gauw...
    dikke kus!!

  • 16 Januari 2006 - 19:54

    Nicole:

    eej meis,
    Hoe was je 1ste stagedag? nog op stap geweest van het weekend? Heel veel succes daar!!
    x Nicole

  • 16 Januari 2006 - 23:30

    Trudy:

    Konta bai mi yu, en hoe was je eerste stage dag verlopen en waar moest je helemaal naar toe, was wel spannend zeker. Duik is een internetcafe in om ons een mailtje te sturen. Ben benieud naar alles. Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 April 2006

Motorrijden..

18 April 2006

Bonaire..!

28 Maart 2006

Berichtje chikitu

17 Maart 2006

Vakantie

07 Maart 2006

KaRnIVAl 2006 !!
Desiree
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 17641

Voorgaande reizen:

08 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: