KaRnIVAl 2006 !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu KaRnIVAl 2006 !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

KaRnIVAl 2006 !!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

07 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

...vanaf 25 februarie...

Op Curacao is carnaval ook een feest waar iedereen het hele jaar naar uitkijkt net zoals bij ons in brabant. Een paar weken van te voren word al begonnen met de voorbereidingen, langs de straten van op route van de optchten worden grote tribunes opgebouwd of men zet zn tuinstoeltje neer aan een ketting. Er zijn allerlei soorten optochten, voor de kinderen de tieners, een paardenparade, de lichtjesoptocht en de grote optocht als hoogtepunt. Vrijdagavond zijn we begonnen met de tienerparade, dat was s'avonds. Het was allemaal voor mooier en groter dan ik verwacht had en zo mooi omdat het s'avonds is. Dus we hebben onze ogen toen al uitgekeken en meegedanst langs de straten. Zaterdagavond zijn we maar niet te laat naar huis gegaan (uhum) want we wilden eigenlijk wel een beetje fit zijn voor de big show' de grote optocht dus.
Werkelijk waar je kan je auto nergens kwijt, zelfs langs de highway staan ze zelfs wat een gekkenhuis. Voordat de optocht begint loopt iedereen over de afgezette straten en er is muziek en eten. We werden nog geintervieuwd door een Venezuelaanse omroep haha of we even wilden laten zien hoe hier gedanst word! Natuurlijk..:p Daarna kwamen langs de groep mensen van het 'Verriet centrum' dat is een lichamelijk gehandicapten instelling. Zij zaten daar ook gewoon mooi allemaal bij elkaar, dat is wel een geweldig uitje voor hun. We vonden een mooi plekje om te staan en toen begon de optocht al. Dan heb zelfs ik ff een lichte cultuurshock want je weet niet waar je moet kijken. Zoveel kleur, glitter en glamour. De kostuums kosten blijkbaar ook zo'n 1000 gulden per stuk ofzo. Maar zijn dan ook met de hand uitgewerkt tot aan de schoenen en nagels aan toe. Ondertussen sta je foto's te maken, slap te ouwehoeren en krijg je gratis eten aangeboden :).
Toen we terug gingen was iedereen verbrand en moe. Maar gelukkig was maandag een vrije dag voor iedereen en konden we nog ff uit s'avonds. Dinsdagavond was de lichtjesoptocht dat is de afsluiting van de hele carnaval. Dat is wel dezelfde optcht als de zondag alleen met wat lichtjes erop :s Dus dat hadden we snel gezien en wilden nog naar de film gaan op Mambo..helaas was daar geen hond. iedereem stond blijkbaar toch bij de optocht ofzo.

Het volgende weekend hadden we eindelijk een auto ! Dus daar hebben we al flink gebruik van gemaakt. Maar helaas ben ik dan wel altijd de sjaak om te rijden, deus dit weekend was gezond wat dat betreft, qua slaap niet. En zaterdag zijn we naar Boca table geweest, hele bijzondere grotten. Maar daarvan volgende keer foto's en meer want ik zal eerst alle foto's van carnaval eens goed laten zien !

Nog drie daagjes werken dan heb ik lekker mn weekje vakantie..ooo wat zal ik bruin worden :)

Sunchi.. D.

  • 07 Maart 2006 - 21:26

    Fransje:

    Toe maar... vakantie!! Ik ben nog steeds jaloers!! Ennuh... schrijf je februariE zo in Curacao? ;) Nou meid, geniet iig van je vakantie. Ik geef wel iets leuks mee aan je moeder!!!! Bye bye Dikke kus!!!

  • 07 Maart 2006 - 22:50

    Mama Is Coming:

    haa dushi heb m`n koffer gepakt hoor, 20 kg is echt te weinig hoor hahaha
    En reken maar we gaan genieten en wat je zegt: bruin worden hmmmm heb er zin in hoor, als ik er maar eenmaal ben he. Mooie foto`s van carnaval zo kleurrijk als de mensen zelf he, dat ik dat nou net gemist heb. Maar goed we hebben nog genoeg te doen daar. Zie je vrijdag op Hato. Liefs kus mama

  • 09 Maart 2006 - 10:56

    Margriet:

    hey vrouwke,
    Dat is pas echte "mooie" carnaval!!
    In al die afgewerkte en kleurrijke kostuums.
    Lijkt me echt gaaf om mee te maken en te zien.
    Bak ze bruin met je moeder!
    Veel plezier samen!

    kus Margriet

  • 09 Maart 2006 - 17:44

    Margriet:

    Over 2 wk als Trudy terug is gaan we zien op foto's en tape wat je allemaal uitwreet daar op Curacao (geintje).
    Ik ben zo benieuwd!!!
    Ik zou zeggen heel veel plezier samen!!
    Maak er wat moois van!!

    kus Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 April 2006

Motorrijden..

18 April 2006

Bonaire..!

28 Maart 2006

Berichtje chikitu

17 Maart 2006

Vakantie

07 Maart 2006

KaRnIVAl 2006 !!
Desiree
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 17636

Voorgaande reizen:

08 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: