Motorrijden.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu Motorrijden.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

Motorrijden..

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

25 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Het stond al een hele tijdje gepland dat ik met Vincent een dagje mee achterop de motor zou gaan, die gast heeft al 2 jaar zn motorijbewijs en die had natuurlijk wel zin om hier het eiland nog eens rond te crossen. Dus voor 100 gulden hadden we de hele zondag een goeie motor kunnen regelen.
Zaterdagavond was wel een beetje laat geworden voor mij want we moesten om 8 uur al opstaan, maar goed de bestuurder was gelukkig wel uitgerust! We hadden een grote rugzak vol met eten en flessen water, de kaart van Curacao, ehbo-kit en dat soort stuff. En we gingen met de auto op weg naar st. Rosa waar we de motor op moesten halen.
Echt wel een beetje spannend want ik had het nog nooit gedaan. Maar ik was goed geinstrueerd. Je moet echt niet loslaten want je ligt er gelijk af, cker met de wind op Curacao. We hadden afgesproken eerst een rondje stad en oostpunt te doen en na de lunch richting westpunt te rijden. Op oostpunt kwamen we niet ver helaas, daar stond een gast erg moeilijk te doen bij het hek, nou dan niet he. Dus wij weer richting stad voor een stevige kop koffie op wilhelminaplein. Daar hebben we ook verder naar de route gekeken ook. Als je op die motor zit kijkt echt iedere automobilist naar je, dat is echt stoer. En je vangt zoveel wind en dat maakt lawaai, maar onder de 60 km per uur kun je elkaar gelukkig nog wel verstaan. Op de weg naar westpunt was het ontzettend druk met verkeer, heel raar. Maar later bleek dat er die dag de oogstfeest optocht was, net zoiets als ze hier de carnavalsoptcht hebben. Dus onze route iets aangepast. Onderweg zijn we vaak gestopt om ff van het uitzicht te genieten en foto's te maken, plekje waar we nog niet geweest waren en waar je met de auto minder makkelijk kan komen. Op westpunt aangekomen zijn we bij playa Forti gestopt om daar even te lunchen, vanaf dat restaurantje kun je zo over playa Forti zelf en verder hele kust kijken, erg mooi. En wat is het toch een klein eiland want toevallig kwamen we daar onze huisgenoten weer tgen haha!
Ze waren we onder de indruk van onze stoere verschijningen :p
Bij westpunt zelf zijn we nog een heel stuk offroad gegaan naar onder andere playa Gepi, het kleinste strandje van Curacao echt 2-persoons.
Daarna hadden we zoiets van we scheuren dalijk gewoon rechts de bocht om het Christoffelpark in zonder te betalen, dat lukte ook. Er mooi uitzicht en door de bergen door heen gecrosst. Toen we terugkwamen bij de uitgang was het hek gesloten, ja we waren wel ff bang dat ze ons gezien hadden maar nee het park was gewoon gesloten en er kwam een swa aangeslofd die gewoon relaxt t hek open maakte en zei dat we de volgende keer toch wel ff moesten zeggen dat we dr waren en batalen en eigenlijk was het een beetje gevaarlijk met de motor. Dan hadden we er dus niet in gekomen. Op de terugweg zijn we nog langs Hook's hut strand gereden vlakbij Otrobanda daar bivakkeerde de andere helft van de huisgenoten en was ik ook nog niet geweest. Daaar gezellig met zn alle wat gedronken en toen was de tijd van de motor helaas alweer om! In st. Rosa waar we em terug moesten brengen was niemand thuis en toen we em belde vertelde de eigenaar dat we de motor gratis nog een dagje extra mochten houden :). Toen reed ik in de auto naast Vincent haha en maar wedstrijdjes doen bij de stoplichten maar dat trok mn kleine jeepje natuurlijk nooit. Kom nog wel mooi foto's maken zo.
Ik vond het echt een heerlijke dag en leuk om alles in vogelvlucht nog ff te zien zo vlak voor dat ik naar huis ga en ik heb nu ook het gevoel dat ik heel het eiland heb gezien.

xx

Agenda:
28-4 vrijdag : Guus meeuwis en bzb op mambo voor koninginnennacht !!
01-05 maandag : (vrije dag) Jori en Lisanne vertrekken naar NL en Dees is het enige meisje in huis :p

  • 25 April 2006 - 21:45

    Trudy:

    Kijk kijk zo`n foto doet het natuurlijk altijd goed in het fotoboek he geweldig stoer dus vooral die helm ha ha. En oh nu gaat het aftellen bijna beginnen, en ik wil foto`s veel foto`s van onze GUUS zien, balen balen dat ik dat moet missen dus geniet voor mij ook maar, dus dubbelop he. Liefs mama

  • 26 April 2006 - 16:02

    Fransje:

    mooie helm :P

  • 29 April 2006 - 22:12

    Petra:

    NOg een paar nachtjes en dan ga je naar Nederland! Geniet nog van het warme weer! Het is echt koud hier in Nederland! xxx

  • 06 Mei 2006 - 19:50

    Jori:

    Eey Dees jongen!

    Kun je het nog een beetje volhouden daar in het warme Curaçao zonder mij ;) Vast wel! Nog een paar daagjes en je bent alweer thuis in Nederland! Het is hier voor mij hier in Nederland erg aangenaam geweest met het mooie weer (stiekem toch nog wel een beetje koud omdat ik het ook wel heel erg warm gewend ben), maar ik denk dat het voor jou wat minder wordt met het weer hier in Nederland. Balen zeg!
    Xieje dinsdag in ieder geval! Doe iedereen daar maar de groetjes van mij!
    Tot snel!

    Liefs Jori!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 April 2006

Motorrijden..

18 April 2006

Bonaire..!

28 Maart 2006

Berichtje chikitu

17 Maart 2006

Vakantie

07 Maart 2006

KaRnIVAl 2006 !!
Desiree
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2986
Totaal aantal bezoekers 17634

Voorgaande reizen:

08 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: