Driving...and diving @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu Driving...and diving @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

Driving...and diving @ Curacao

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

17 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagavond met mooi dikke auto dus naar de Caracasbaai gereden.Bij de poort moesten we betalen en mochten verder het terrein oprijden zeg maar, dat was nog een heel stuk op een zandweggetje door de knoek' en het was al donker, ik zag nix joh! Heel de fullmoonparty werd volop gesponsord door heineken (ja leuk als je bob bent). Alles was met groen licht, kampvuur en heerlijk uitkijken over zee echt een mooie entourage zeg maar. Verder was de muziek wat minder maar gezellig met elkaar hoor.
Zaterdag zijn we een flink eind richting westpunt gereden naar playa Jeremi, heel mooi en rustig. Er was een kindje jarig daar dus mochten we mooi cake mee-eten.:P
Touristisch rondje terug langs westpunt gemaakt.Zaterdagavond was ik natuurlijk nog steeds de lul' met de auto, en het was zo'n gezellige avond en zo laat, op de terugweg deden mn ogen pijn van de airco en ik was moe en zag nix op de weg, was toch eng! Half 6 waren we eens thuis :s.
Zondagmiddag was er weer een of andere jump-inn van carnaval in de stad maar dar ben ik niet naartoe geweest dat heb ik wel gezien, duis heb de andere afgedropt en ben naar mambobeach gegaan alleen. Gelukkig kwam ik daar natuurlijk weer mariniers tegen die ik kende. Dus ik zat daar lekker met mn amstel bright met mn voetje in de zee en we zagen de zon ondergaan. Ideaal zou je zeggen. Toen het donker was heb ik een gratis rondleiding gekregen op de mariniersbasis ( daar waren de andere wel jaloers op want daar mag je niet zomaar op) en hebben wat gegeten. Ik heb me mooi thuis af laten zetten hoor ;)
En even voor de duidelijkheid, iik heb heel het weekend geen brokken gemaakt met de huurauto :)
Op salsales gaat het echt goed, volgende week is alweer de laatste les, balen zeg maar ik ga de volgende cursus ook doen hoor.
Vandaag heb ik van een patiente een tros van een halve meter met van die kleine banaantjes gekregen, lekker joh! Ik krijg zo elke week wel dingen te eten van iemand, vorige week al een groot stuk cake en batata dushi (zoete aardappels). Ik heb echt lieve patienten hoor. Maar wij zijn ook lief voor hun, dat leer je hier wel om niet alleen maar aardig te zijn maar nog een beetje meer dan dat.

Vrijdagavond ben ik dan alleen met Jori naar K-liber gegaan. dat was nog een heel gedoe want we hadden een vent met een goedkope taxi geregeld maar die bleek zomaar ineens niet te kunnen. We hadden nog geluk dat we dat we hem s'middags op de terugweg van de stad toevallig weer tegen kwamen anders had ie ons mooi laten staan en hadden we niets geweten. Ik ben echt boos geworden op die vent en heb hem niet betaald. Dus toen was ik weer de sjaak om te bobben en moesten we de auto mkaar weer lenen.K-liber was echt heel stoer ! En na afloop stonden ze gewoon een biertje mee te drinken aan de bar.
Toen was het zaterdagochtend toch ineens heel vroeg om boodschappen te doen. We hadden natuurlijk weer iets...si, een lekke band maar daar kijken we niet meer van op.
Daarna snel naar Trupial inn hotel waar we moesten verzamelen voor onze duikles. En ik was zenuwachtig, de theorieles werd ik nie helemaal blij van. Toen een paar belachgelijke foto's gemaakt in die strakke pakkies en op weg gegaan naar de caracasbaai. daar kregen we de zuurstofflessen en het vest aan. Megazwaar,ik zakte bijna door de grond. Maar int water voel je daar niets meer van natuurlijk. Eerst moesten we een tijdje op de bodem zitten met zn alleen zo'n 5 meter diep en een paar oefeningen doen voor de veiligheid. En mochten we eindelijk op weg naar het wrakje. Totaal zijn we een dik uur onder water geweest en op een gegeven moment word je mond zo droog en kun je niet meer slikken dus vind je het niet meer erg weer naar boven te gaan hoe mooi het ook is daar onder! Zeker iets heel bijzonders om een keer mee te maken en nog wel voor herhaling vatbaar.
Zaterdagavond standaard mambo natuurlijk, niets meer bijzonders mee voor mij alleen hoefde ik een keer niet te bobben :p. We hadden nu wel een goeie betrouwbare txi gevonden. Die heeft het goed geregeld, hij rijd gewoon heel de nacht door tot 6 uur voor al die jongeren hier en vraagt dan 5 gulden ( geen drol is dat natuurlijk)Iedereen kent em ook.
Toen kreeg ik gisteren (maandag) een telefoontje van mn mama...Ze komt me opzoeken ! 10 mrt. land ze op Curacao hoor !Dus dat is al over drie weekjes, goed geregeld hoor (y) !

Agenda:
22-02: gratis eten bij papi chulo ter gelgenheid van het slagen van stage voor onze belgische huisgenoten.
23-02: laatste salsales
25-02: beachvolleybaltoernooi op mambo
26-02: grote carnavalsoptocht ! (wel vroeg op zondag :S)


Sunchi ..D.

  • 17 Februari 2006 - 22:35

    Trudy:

    Nou meissie dat moet wel ff kicken voelen natuurlijk zo`n grote bak onder je billen, en zo ook weer wat van het eiland gezien natuurlijk. Was je op Parreraa geweest met de rondleiding zo zie je maar ook al ga je ergens alleen op af je weet nooit wat je op je pad tegenkomt, gezelli toch ??
    En agenda ziet er ook goed uit, eropaf zou ik zeggen. En ja je leert dat alleen maar aardig ook ietsjes meer mag zijn, en je weet het he vriedelijkheid wordt beloond. Geniet en leer ervan liefs, kus mama

  • 19 Februari 2006 - 23:15

    Fransje:

    haa zooooo dikke bak hoor!!! ik zie t wel weer, u heeft het daar prima naar uw zin!! Carnaval staat hier weer bijna voor de deur, heb er zin in! Jij nog veel plezier daar... t gaat best snel... je komt alweer bijna thuis en dan gaan we naar toppers :D tot dan: GENIET ER VAN!!!
    XXX

  • 20 Februari 2006 - 12:35

    Sas:

    ha dees,
    nou volgens mij heb jij het wel naar je zin daar.
    lijkt me niet echt vervelend. ben beneuwd hoe je het werk daar bevald heb al wel wat gelezen.
    nou meid geniet er lekker van
    gr sas

  • 23 Februari 2006 - 21:50

    Jolande:

    hoi Desiree, wat een gezellig verslag. Ik volg het helemaal en kijk af en toe op de kaart waar je bent geweest. Geniet er maar zoveel mogelijk van. Wij storten ons hier ook in het carnaval, maar met een veel lagere temperatuur dan bij jou. Ik zou wel met mama mee willen komen, zo gezellig lijkt het me allemaal, maar helaas.......ik heb dan geen vakantie. Heel veel liefs en tot.....de volgende mail, XXX Jolande

  • 24 Februari 2006 - 15:00

    Joop:

    Zo, dus nu kun je ook al diepzeeduiken. Stoer hoor.

  • 24 Februari 2006 - 21:59

    Margriet:

    je vermaakt je wel lees ik!!!!!
    gaf joh diepzee duiken.
    enne als je terug bent wil ik van jou wel een paar salsa dansjes leren!!
    lijkt me erg gaaf!!
    nou veel plezier.
    kus margriet

  • 24 Februari 2006 - 22:06

    Margriet:

    ik wil wel met je ma mee!!!
    ik moet helaas werken..
    maare wat ben je lekker bruin joh!!!
    je ziet er steeds beter uit!!
    leuk om te zien!
    het ga je goed!

    kus margriet

  • 27 Februari 2006 - 12:56

    Niels:

    Heej Desireeke,

    heftige shizzle...

    kwam zomaar toevallig bij je site uit eiglijk. Ik ga niet alle verhalen lezen, maar geloof dat jij je wel goed aan het vermaken bent.

    Duiken is stoer in ieder geval!


    En fijne carnaval he! (das daar ook toch) Ik ga weer de stad in!

  • 01 Maart 2006 - 13:37

    Fransje:

    heeeey kleine! Carnaval is weer voorbij. Was wel heeeel gezellig maar tog ook wel n rustige carnaval... Scheelt tog wel... ;)
    KUS

  • 01 Maart 2006 - 22:14

    Margriet:

    bedankt voor je kaartje!!!!

    xxx margriet

  • 01 Maart 2006 - 22:22

    Margriet:

    idd carnavl is weer voorbij...
    ik heb me uitstekend vermaakt zaterdag en zondag!!!!
    maandag en dinsdag moest ik helaas weer werken...

    margriet

  • 05 Maart 2006 - 20:30

    Renzo:

    Mijn bronnen zeggen dat de mariniers morgen n maand naar Suriname gaan,balen!nog een salsapartner nodig?kun je mij wat moves leren haha!spreek je wel weer.Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 April 2006

Motorrijden..

18 April 2006

Bonaire..!

28 Maart 2006

Berichtje chikitu

17 Maart 2006

Vakantie

07 Maart 2006

KaRnIVAl 2006 !!
Desiree
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 17645

Voorgaande reizen:

08 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: