27-01 t/m 31-01 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu 27-01 t/m 31-01 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

27-01 t/m 31-01

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

31 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 27 januari was heel het eiland in rep en roer. Er waren politieke verkiezingen en daar maken ze hier echt een festijn van. Heel de week zag je al overal gekleurde vlaggetjes, voor elke partij een vrolijke kleur.Iedereen heeft ook vlaggetjes aan z'n auto en het is het gespreksonderwerp. Vrijdagmiddag was iedereen vrij van z'n werk om te gaan stemmen. Op straat moet je dan echt niet wezen, zoveel onrust , getoeter en volgens horen zeggen wordt er ook genoeg gezopen. Terwijl er vrijdags officieel niet eens alcohol verkocht mag worden. Anyway de gele partij heeft uiteindelijk gewonnen.
Zaterdagmiddag zijn we naar de Vaersenbaai gereden, een kleine baai waar veel gevist wordt. Om vervolgens weer op tijd naar huis te gaan want er moest nog gekookt en gedaan worden voordat we naar het langverwachtte beachvolleybaltoernooi op Mambo konden vertrekken. Het begon om half 7. Lisanne en Cas gingen met Cas zn Jeep en ik met de rest in de andere auto, de oude chrysler. We reden achter de Jeep aan..in een scherpe bocht gevaarlijke bocht zien we ineens een Jeepje staan..''verrek het was die van Cas, wat nu weer!? Benzine op !En we waren al aan de late kant voor het toernooi. Dus we moesten met de andere auto helemaal terug om jerrycans bezine te halen, en snel want ze stonden zo gevaarlijk in die bocht geparkeerd. Maar het woord snel kennen ze hier niet he. 20 Minuten te laat kwamen we aan op mambo n konden niet meer meedoen.. alleen proberen aan te sluiten bij andere teams dan. Toen zijn we maar aan de bar gaan hangen en een goeie borrel gepakt maar natuurlijk hadden we al snel een stel mariniers gevonden en konden nog omstebeurt een potje meespelen hoe het dan ook ging na die borrel. Wel lekker een keertje sporten want daar kom ik hier anders niet toe.
Na het toernooi hebben we stiekem in de auto omgekleed en kon het feest wel weer beginnen. De mariniers die met ons salsadansen kwamen we weer tegen en ook die we net hadden ontmoet waren er nog, het stikt echt van de marniers hier niet te filmen. Kortom een erg gezellige,late avond met genoeg amstel bright en een martini teveel voor sommige belgen ;)
Zondags moest er eerst uitgeslapen worden en daarna op weg naar daaibooibaai weer langs de plek des onheils van vorige week gereden. Een mooi afgeschaafde boom stond er. Ik moet zeggen dat het weer hier er ook niet veel beter op wordt, het regent elke dag nog en is vaak bewolkt. Maar mij hoor je heus niet klagen hoor want jullie zitten elkaar warm te houden lekker in de vrieskou.
s'Avonds nog lekker uitgewaaid, bijgekletst enzo bij wet en wild...

Nou dit was mn weekendje wel weer he...
En vanavond lig ik heerlijk op t strand een goeie film te kijken op mambo :D..

Tot horens iedereen..

Sunchi

• 01 Februari 2006 - 08:38

Trudy:

Meidje meidje wat maak je veel mee he, ik vind het zo leuk dat je het naar je zin hebt, kan me er alles bij voorstellen. En idd wij zitten hier in de kou het is vandaag weer krabben en dikke jassen aantrekken. Leuke combinatie salsa en mariniers lijkt me helemaal geweldig geniet ervan maar wees voorzichtig. Kus mama

• 01 Februari 2006 - 11:33

Krista:

Super meid al die verhalen zo ben je toch lekker dicht bij. Ik verzin er maar bij hoe je daar staat tussen al die mariniers en ja zie het koppie al verschijnen hihi. Ik hou je op de hoogte via drunens verslag je kent het!
    Kuzzies

• 02 Februari 2006 - 12:02

Fransje:

Haai haai... leuk die verhaaltjes!! Krijg helemaal zin om t vliegtuig te pakken om naar de zon te vliegen. Van dit weer word ik nou niet bepaald vrolijk. Maar carnaval komt er aan... eerst 11 sterren... wel n beetje vreemd dat je er dit jaar niet bij bent. Zal wel anders zijn... Veel plezier en succes nog daar! Dikke Kus!

• 02 Februari 2006 - 12:03

• 02 Februari 2006 - 12:19

• 02 Februari 2006 - 22:31

Anouk:

He Dees, Was zondag ook op Mambo en Wet and Wild. Heb je niet gezien? Zeker in de armen van een mooie marinier verstopt? Hahaha,
    Tot bels...sunchi

• 03 Februari 2006 - 12:14