Bonaire..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu Bonaire..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Desiree Dudink - WaarBenJij.nu

Bonaire..!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

18 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Zo mensen ik loop een beetje achter met mn administratie..Even over vorig weekend: We waren vrijdags lekker gaan stappen, nix aan de hand, daarna nog ff het zwembad ingedoken, gezelligheid alom. De volgende ochtend wordt ik wakker met koppijn, dat geloof je niet zo erg en het was geen kater ofzo dat voelt heel anders. Maarja niet zeuren, neem een paracetamol en ga naar het strand. Lekker uitbrakken denk je dan he .
Nou in de auto terug voelde ik me al helemaal niet goed..s'avonds had ik 39.2 koorts :s fijn ! En volgens anderen liep ik te ijlen en scheel te kijken. Dus heel mn zaterdagavond naar de Kl*te en de zondag ook. Maandag toch maar gewoon gaan werken maar ging niet helemaal zoals t zijn moest. Maandagnacht werd ik wakker van de koppijn en kon niet meer op mn benen staan...mm toch maar niet werken en maar naar de dokter..vet koud daar in die wacht kamer en een vette zonnesteek meisje !Dat dacht ik al ja ! Nou mensen als je ooit van plan bent hier naar toe te gaan ..kijk maar uit want je hebt t zo te pakken en je weet niet meer hoe je je kop moet keren !
Anyway...:s
Ik ben net trug van Bonaire!
We hadden het paasweekend geboekt om met een groot zeilschip vol met alleen maar stagiaires naar Bonaire te varen. Dat is ongeveer 5 uur varen. s'morgens om 6 uur moesten we al verzamelen bij de boot, dat betekent 5 uur opstaan ( goed voor het humeur van een boot vol studenten :s)
Het regende ook al toen we vertrokken, t was ook voorspeld dat het op Curacao noodweer zou worden dus mooi dat we er ff van af gingen. Op zee was het windstil en wel mooi weer ineens. We hebben lekker op de boeg gehangen in de zon, heerlijk en naar vliegende vissen kijken. Op bonaire was het weer ook nog slecht, en zo stil als t daar was, Kralendijk (de hoofdstad)leek wel een verlaten dorp. Maar het was goede vrijdag natuurlijk dus alles was dicht. Het hotel wat we hadden, zat bij heel de reis inbegrepen. Was een goed kamer met stapelbedden en alles.
Tot de middag heeft het nog geregend en konden we niets doen, behalve dan met een nest jonge katjes spelen beneden.
Toen het eindelijk een keer droog was zijn we naar een verhuuurbedrijf in kralendijk zelf gelopen. Nou een auto viel natuurlijk weer niet aan te komen, we waren weer te jong. Dan een fiets he , maakt mij het uit! Fietsen heb ik ondertussen al ruim 3 maanden niet gedaan dus het is me goed bevallen. We zijn eerst langs de halve kust gefiets, langs de hotels. En zo rustig was het overal, echt een groot verschil met Curacao, het is een stuk onbewoonder. Ook viel me op dat er zoveel blanken rondliepen en volges mij waren dat niet allemaal touristen. Bonaire is natuurlijk gewoon ideaal om je ouwe dagje te vieren.
s'Avonds was er een BBQ op de boot, daarna was er niet veel meer te doen, qua uitgaan is bonaire heel minimaal.
Zaterdag weer vroeg ontbijten op de boot, dat was allemaal erg goed verzorgd dat eten moet ik zeggen, daar hou ik wel van ;).
Daarna hebben we een route uitgestippeld die we mooi konden fietsen, vanuit Kralendijk, de kust dus naar de andere kant van de kust en dan schuin en kwamen we uit bij een redelijk groot strand. Onderweg natuurlijk een paar keer offroad gegaan om foto's te maken en naar flamingos in de mangrove bossen te kijken! We liepen echt door de slijk daar, later zagen we ook een bordje pas op voor drijfzand ..naja te laat.
Onderweg hebben we gewoon ergens friet kunnen eten in een of andee toeristische horecatent. Friet met extra zout, dat hadden we nodig ! Daarna op strandje gelegen en weer trug gefiets. Natuurlijk moets er toen nog ff geshopt worden voor zover dat mogelijk is in Kralendijk, dat is echt maar 2 straten en bijna alleen maar souvenirswinkeltjes. Onzettend duur ook nog.
s'Avonds zouden we naar het Citycafe gaan, daar zou Dj Paco komen vanuit Curacao, alsof we die vent nog niet vaak genoeg gehoord hebben zat hij nu wederom ook op Bonaire om ons te vermaken. Nou we hebben t niet laat gemaakt en zoveel was er niet aan.
De zondag gingen we naar Klein-Bonaire met de boot. dat is een heel klein onbewoond eiland voor de kust van Bonaire. Je kunt er geweldig snorkelen en ff op t strand liggen, verder kun je dr helemaal niets want de cunoek is onbegaanbaar daar. Tegen de middag gingen we weer richting Curacao, we kregen nog een heerlijk lunch van pasta met salade enz. Heel de terugreis heb ik in een hangmat gelegen en gekeken naar het uitzicht, en hij schommelde vanzelf door de golven, echt zo heerlijk. En om 5 s'avonds waren we weer in de haven van Punda.
Toch was ik ook weer blij dat ik weer op Curacao was, dat is toch wel mijn eilandje he. We konden thuis zo mooi aan tafel aanschuiven want de jongens hadden de BBQ al klaarstaan !
Helaas heb ik nu geen tijd meer om de foto's erop te zetten want ik heb een dinnerafspraak ! Aangezien we al 2 weken geen gas in huis hebben en dus niet kunnen koken en alleen maar magnetron, BBQ en uit eten doen.

Agenda:
za. a.s: motorrrijden over heel Curacao !

  • 18 April 2006 - 21:19

    Trudy:

    Kind kind hoe moet je hier ooit weer wennen he hahaha. Wat leuk dat je je op Bonaire toch zo hebt kunnen vermaken, hup in het rugzakje voor later he. Ben JA heel benieuwd naar de foto`s die je hebt gemaakt.
    Nog veel plezier he en zaterdag alsjeblieft doe voorzichtig. Kus mama

  • 19 April 2006 - 20:21

    Maurice:

    Goed gewerkt. Jammer dat Thomas geen eervolle vermelding heeft! Tot over een paar weken.
    Kus Maurice

  • 21 April 2006 - 19:59

    Dees:

    owja..die ben ik er tussen vergeten te zetten! Dus..ik ben Tomas Acda tegen gekomen in Kralendijk..:)
    xx

  • 24 April 2006 - 07:15

    Fransje:

    je komt alweer bijna thuis! ik kan er misschien niet bij zijn als je aankomt... ik heb 9 mei tentamen.. :( maar dat stond ook al in de mail die k je had gestuurd... alleen jammer dat je niks hebt terug gestuurd, wil wel graag weten hoe t daar allemaal verder is.
    Tot gauw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 April 2006

Motorrijden..

18 April 2006

Bonaire..!

28 Maart 2006

Berichtje chikitu

17 Maart 2006

Vakantie

07 Maart 2006

KaRnIVAl 2006 !!
Desiree
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 17631

Voorgaande reizen:

08 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: